Scania logo onder de voorruit een kleur geven?

Plaats reactie
Calzone
Lid
Lid

Scania logo onder de voorruit een kleur geven?

Bericht door Calzone »

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op bovenstaande vraag. Ik wil graag de kleur van het Scania (tekst)logo op de grille veranderen. Ik heb al geprobeerd om de kleur te veranderen in de color.dds, maar dat hielp niet. Ik denk dat er een .mat file moet worden aangepast, maar ik kan niet vinden welke dit mogelijk zou kunnen zijn..
jbsystems
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Scania logo onder de voorruit een kleur geven?

Bericht door jbsystems »

Hmmm,

Zelf heb ik men scania logo ook gekleurd, + heb niets verander aan men skin mod en toch werkt het nog gwn op de 1.4.x
Normaal gaat dit met de color.dds bestand. Tenzij je iets over een andere mod beschikt.

Mss moet je even je mods nakijken, of er nergens een color.dds bestand in zit zodat hem de andere overschrijft.
Heb dit ook eens mee gemaakt en het probleem was dus de bovenstaande tekst.

Gisteren was ik ook aan het sukkelen met de deur handvaten, deze zelf aangepaste mod had ik gwn zo gelaten zoals op de 1.3.1.
Maar toch werden men handvaten rood in game, na wat zoeken en proberen heb ik de pmg files eruit gehaald, toen deden ze het wel. Blijkbaar zit er in de 1.4.x toch paar kleine wijzigingen.
Afbeelding

Mercedes-Benz Actros => Trucks you can trust
Calzone
Lid
Lid

Bericht door Calzone »

Hmm, dat is raar dan, ik zou eens moeten proberen of het dan bij de standaard Scania wel werkt. Ik ben het namelijk niet aan het proberen met de standaard SCS Scania, maar bij de 2008 Scania mod. Die is standalone, dus het kan niet zijn dat een andere color.dds hem overschrijft..
Tinusman
Lid
Lid

Bericht door Tinusman »

@ color.dds aanpassen hielp niet?

Je moet de color.dds van de specifieke cabine kiezen die je wilt kleuren.
Is dit een standaard truck, dan zal in game die trucks mogelijk allemaal met de zelfde kleur logo te zien zijn.
Is het een truck van een mod dan moet je de color.dds van die mod gebruiken en zal dit niet in game te zien zijn.

Nadat ik de text `SCANIA` gekleurd had, zag de text van het logo er te glanzend uit.
(alleen onder een bepaalde hoek was de kleur een beetje te zien)
Misschien bij erg donkere kleuren dat het dan minder storend is.
Dit komt door de mat of chrome material, voor o.a. dit onderdeel en andere chrome delen aan die truck..
Je zou dit moeten oplossen door Zmoddeler3 of Blender met Blender2SCS te gebruiken en het daar bewerken.

Een nood oplossing is het aanpassen van de betreffende Truck.pmd met b.v. Notepad++
Te openen en bewerken en uit puzzelen welke mat-file het kan zijn en te veranderen in een kleur - material. maar dan is de kans groot dat andere chrome delen aan die truck ook mee veranderen.
Tinusman
Lid
Lid

Bericht door Tinusman »

Calzone schreef:Hmm, dat is raar dan, ik zou eens moeten proberen of het dan bij de standaard Scania wel werkt. Ik ben het namelijk niet aan het proberen met de standaard SCS Scania, maar bij de 2008 Scania mod. Die is standalone, dus het kan niet zijn dat een andere color.dds hem overschrijft..
Die truck.pmd is minder gepuzzel.
Als je die met Notepad++ opend zie je de regel;
/vehicle/truck/50k_r_high/materials/color_chrome.mat
Calzone
Lid
Lid

Bericht door Calzone »

Ja, ik had ook de color.dds van de mod zelf aangepast ;) Bij de standaard Scania werkt het op die manier inderdaad wel, maar bij die van keda dus niet.

Ik ga even de door jouw genoemde .mat file proberen ;)

Het is wel de goede .mat file, maar behalve dat de glim er nu af is, is de kleur er helaas niet doorgekomen :( Dan maar wachten en hopen dat Keda zelf antwoord. Toch bedankt!
Tinusman
Lid
Lid

Bericht door Tinusman »

Calzone schreef:Ja, ik had ook de color.dds van de mod zelf aangepast ;) Bij de standaard Scania werkt het op die manier inderdaad wel, maar bij die van keda dus niet.

Ik ga even de door jouw genoemde .mat file proberen ;)

Het is wel de goede .mat file, maar behalve dat de glim er nu af is, is de kleur er helaas niet doorgekomen :( Dan maar wachten en hopen dat Keda zelf antwoord. Toch bedankt!
je moet voor die mod, vlg. mij het kleinere `SCANIA` logo hebben dat in de; 50k_SCANIA_R_2008/vehicle/truck/50k_r_high/textures/base_col.dds staat.
(een dds hoger dan color dds)

Maar nu zullen niet de AI trucks, maar wel trucks in je garage mee veranderen.

Is het nog nodig, om het chrome te veranderen met de nood oplossing;
Laat het dan ff weten.
Calzone
Lid
Lid

Bericht door Calzone »

Geprobeerd, geen succes ;) Ik denk dat het zonder Zmodeler niet te doen is helaas.
Plaats reactie

Terug naar “Skinnen”