Euro Truck Simulator 2

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Bart
Lid
Lid

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door Bart »

Ik snap beide standpunten. Het enige wat ik niet snap aan de pro-lock kant, is dat men zich vaak erg uit de hoogte gedraagt en met begrippen als "stelen", "illegaal" en "copyright" in het rond slingert.
Zo lang het allemaal freeware spullen zijn (waar ze vaak ook nog eens kopieën van betáálde 3d modellen van derden gebruiken), en nergens iets op papier staat vastgelegd, zijn al die termen in mijn ogen nutteloos en bullshit. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ze hun eigen hobby om zeep helpen.

Lock dan -zoals Calzone zegt- alleen het model en niet de hele mod.

Daarnaast heb je ook de volkomen van de pot gerukte "regel"; "Niet uploaden naar andere sites!" Nu heb ik begrepen dat men op deze manier hun downloadcount kan bijhouden. Voor deze mensen is hun eigen populariteit ook belangrijker dan het eigenlijke doel; mods maken voor medespelers.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
rick728
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door rick728 »

kijk ets2 is en spel laat iedereen er plezier aan hebben... Ik maak ook mods public ik lock geen bestanden maar als zij dat doen oke laat hun.
jztrucking
Lid
Lid

Bericht door jztrucking »

Bart schreef:Ik snap beide standpunten. Het enige wat ik niet snap aan de pro-lock kant, is dat men zich vaak erg uit de hoogte gedraagt en met begrippen als "stelen", "illegaal" en "copyright" in het rond slingert.
Zo lang het allemaal freeware spullen zijn (waar ze vaak ook nog eens kopieën van betáálde 3d modellen van derden gebruiken), en nergens iets op papier staat vastgelegd, zijn al die termen in mijn ogen nutteloos en bullshit. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ze hun eigen hobby om zeep helpen.

Lock dan -zoals Calzone zegt- alleen het model en niet de hele mod.

Daarnaast heb je ook de volkomen van de pot gerukte "regel"; "Niet uploaden naar andere sites!" Nu heb ik begrepen dat men op deze manier hun downloadcount kan bijhouden. Voor deze mensen is hun eigen populariteit ook belangrijker dan het eigenlijke doel; mods maken voor medespelers.
klopt, 100% eens. Bijvoorbeeld met skins ook, waarom zou je die locken? :|
Calzone
Lid
Lid

Bericht door Calzone »

Als het aanbod van goede mods nou enorm was, had ik je graag gelijk gegeven. Helaas is het nog steeds mager t.o.v. ETS/GTS/UKTS, dus hebben we het te doen met de mods die er zijn. Ik kan niet modden en heb ook niet de tijd om het te leren als ik nog tijd over wil houden om te genieten van ETS2. Daarom moet ik creatief zijn met wat er is en dat dat dan op deze manier moet is dan niet anders.
Als ik de maker van de gelockte mods kon vinden, dan zou ik zeker vragen of ik een ge-unlockte variant van hem of haar zou kunnen krijgen voor privé doeleinden. Het is alleen zo dat vrijwel al mijn mods van sites afkomen waar iedereen vrij kan uploaden en zijn de makers dus vaak niet te bereiken. Daarom doe ik het op deze manier, maar nog steeds houd ik de boel voor privé doeleinden.

En zoals Bart al zegt, de meeste modellen zijn al ergens van internet geplukt door de "modder" zelf en deze mensen mogen er dan niet over gaan zeiken als ik er met hun al gejatte spul vandoor ga. Als je niet wilt dat het publiek in je bestanden gaat porren, moet je het privé houden.
jztrucking
Lid
Lid

inderdaad, en als je het wilt respecteren dat dingen gelockt zijn download dat programma dan gewoon niet klaar. En zoveel dingen zijn gewoon geconverteerd bijv. dus dan hebben ze het zelf niet eens gemaakt. Kijk maar eens naar de TSM trailerpack.. komt allemaal uit GTS/ETS..
RB1110
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door RB1110 »

ETS 2 is ook (net) nieuw. Maar dat is dan nog geen reden om de mods te locken. Het is waar wat Bart zei, je helpt je eigen hobby om zeep. Want ze doen zelf ook niks anders dan kopiëren. Sommige gebruiken zelfs gekraakte modelleer programma's. Het is dan handiger om het dan te locken. Maar als daar iemand de code van weet. Hij mag het naar mensen die de zelfde mod(s) hebben, sturen om dan te kunnen skinnen, (lijkt handiger). Of gewoon opnieuw plaatsen zonder code. Dan heb je dezelfde mod, maar een skinbare (als het überhaupt te skinnen is.) Dat is handiger voor skinners.
HAVO: Half Afgemaakte Voortgezet Onderwijs.

Gave radiozender: https://eurotruckradio.com/
Die is gemaakt toen de multiplayer van ETS2 een beetje bekend werd.
pro.f
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door pro.f »

Bart schreef: Daarnaast heb je ook de volkomen van de pot gerukte "regel"; "Niet uploaden naar andere sites!" Nu heb ik begrepen dat men op deze manier hun downloadcount kan bijhouden. Voor deze mensen is hun eigen populariteit ook belangrijker dan het eigenlijke doel; mods maken voor medespelers.
kijk maar naar de mods van TC. zijn mods mochten nergens anders geplaatst worden dan zijn forum en nu hebben ze het forum gesloten omdat andere mensen zijn mods op andere websites plaatsten
jztrucking
Lid
Lid

Ja dat was gewoon kinderachtig van TC haha
truckboy6
Lid
Lid

Bericht door truckboy6 »

ja, maar wat net ook al gezecht werd, je maakt toch mods om medespelers een plezier te doen, waarom zou je ze dan niet mogen uploaden op een andere site
Liever 6 die drinken, dan 8 die niet klinken!!!
Afbeelding
jztrucking
Lid
Lid

Dat bedoel ik, :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”