DTS International

Maak hier een eigen blog aan.
Plaats reactie
truckboy6
Lid
Lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 15:40

Re: DTS International

Bericht door truckboy6 »

ach joh, in de toekomst word alles zo, als je europa moet geloven :(
Liever 6 die drinken, dan 8 die niet klinken!!!
Afbeelding
DAFKE007
Lid
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 21:16

Re: DTS International

Bericht door DAFKE007 »

Om 8:00 wekt de wekker me, als ik in mijn mobiel kijk zie ik dat ik een 41 ton wegende kraan op kan halen bij de export afdeling van Norway Air Cargo voor een bouwbedrijf in Verona (Italie).
Oké prima ik zet de motor aan en zet koers naar de NAC (afkorting van de Norway Air Cargo), het regent als ik aankom bij de NAC, de lucht ziet er niet uit !



Als de trailer is aangekoppeld is het al 9:00, ik wil wegrijden, maar ook maar voordat ik de motor heb gestart komt er een dikke Noor op me af, er moet nog een laatste controle uitgevoerd worden
Pas om 10:00 rijd ik weg uit Gardermoen koersend naar Italie.
In de verte zie ik de lichten van de tolpoortjes al schijnen, ik kan de beurs weer trekken.



Na een uurtje kan ik weer in de buidel tasten, gelukkig is dit voorlopig de laatste tol poort.
Het regent nog steeds, het ziet er niet best uit, als ik een lange tunnel inrij lach ik het zou wat zijn dat aan de andere kant van de tunnel de zon zou schijnen, als ik de tunnel uitrij schijnt de zon ! Het lijkt alsof ik in een andere wereld ben, lang kan ik niet van dit moment genieten, ik zie het tol poortje naderen bij de grens van Noorwegen – Zweden, kost een kaartje mij €14.
Ik besluit om te gaan slapen bij de Zweeds – Deense grens als ik op ongeveer een uur voor Malmö ben krijg ik via de bak te horen dat er een groot ongeluk is gebeurd vlak voor Malmö, in de richting van Kopenhagen, gelukkig zie ik dat er ook een tankstation is aan de snelweg is dan daar maar slapen.
Voor het slapen tank ik nog even, zodat ik dan in een keer door kan rijden naar Verona zonder te tanken.
Om 22:00 sta ik eindelijk aan de kant, gordijnen dicht en slapen.



Om 6:30 zit ik weer achter het stuur, als ik langs Malmö rij zie ik dat ik een bericht heb, een van mijn chauffeurs heeft een ongeluk gehad, er is een bus achterop de trailer met eendagskuikens gereden, van de 15.000 kuikens zijn er meer dan 14.500 dood, de chauffeur mag niet rijden voordat het proces is afgesloten.
En de busmaatschappij wil de schade niet vergoeden, dit wordt nog wat, veel tijd om er over na te denken heb ik niet, de beurs kan weer getrokken worden, het tol time.
Ditmaal kan ik diep in de buidel tasten, €189 moet ik betalen.
Om 12:00 ben ik bij de boot van Gemser naar Rostock, voor ik de boot op mag moeten mijn papieren gecontroleerd worden, er blijkt iets mis te zijn met de papieren, na anderhalf uur faxt het Ierse bedrijf ‘’Jonhssons Intercontinental transport’’ waar de kraan vandaan komt, de papieren en mag ik de boot op, om 15:30 rij ik de boot weer uit, nu Duitsland en Oostenrijk nog door en dan ben ik bij het land van mijn bestemming.
Van een andere Nederlandse chauffeur hoor ik dat het verkeer helemaal vast staat bij de ring van Berlijn, omrijden kost mij extra tijd, en extra tijd heb ik niet.
Ik ben opgelucht als blijkt dat de file al is opgelost, ik kan gelukkig doorrijden, de oorzaak van het ongeluk is nog wel aanwezig, het is een groot hert.
Ik kan doorrijden tot aan München, dan moet ik mijn verplichte rust van 9 uurtjes nemen.
Om 1:00 lig ik op een oor.
Als om 10:00 de wekker gaat lig ik nog lekker te snoezen, maar ik moet weer rijden, het is nog zeven uur tot aan Verona, en de klant moet de levering in acht uren hebben .
Het is zondag dus het is lekker rustig op de weg.
De laatste drie en een half uur van mijn rit voeren mij door het bosrijke en bergachtige landschap van Italië, dit mooie landschap moet wel wat opbrengen zullen de Italianen denken want ik moet drie keer tol betalen voordat ik op mijn eindbestemming ben.
In totaal ben ik meer dan €550 kwijt aan tol, veel te veel als je het mij vraagt.
Om 13:30 kom ik aan in Verona, de klant heet Industralia bv, maar als ik aankom sta ik voor een dichte deur.
Ik bel de planning en die verteld me dat ik de graafmachine bij de Posped neer kan zetten ik hoef, de papieren moeten in de cabine van de kraan gelegd worden.
Om 14:00 rij ik het terrein af, ik ga opzoek naar een slaapplek.



To be continued….
Laatst gewijzigd door DAFKE007 op zo 22 sep 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AXELOFF
Lid
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 07 apr 2013, 22:50
Locatie: België

Re: DTS International

Bericht door AXELOFF »

Je foto's werken niet :(


Het is pas een Zweed als het Scania of Volvo heet
Dun is de Mode, Dik is de Stijl!


Like Danmark - Holland Style at Facebook
Gebruikersavatar
AXELOFF
Lid
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 07 apr 2013, 22:50
Locatie: België

Re: DTS International

Bericht door AXELOFF »

Mooi!


Het is pas een Zweed als het Scania of Volvo heet
Dun is de Mode, Dik is de Stijl!


Like Danmark - Holland Style at Facebook
Gebruikersavatar
AIM1977
Lid
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 09:49
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: DTS International

Bericht door AIM1977 »

Mooi verhaaltje
Eens een DAF, altijd een DAF https://www.facebook.com/pages/Alex-zn-Truckfotografie/1469495776700036
DAFKE007
Lid
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 21:16

Re: DTS International

Bericht door DAFKE007 »

Nieuwe truck gekocht



Nachtrit
Gebruikersavatar
stefboy897
Lid
Lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 19:17
Locatie: Meedhuizen

Re: DTS International

Bericht door stefboy897 »

mooie wagen. Dit is weer eens wat anders dan dat zwart :thumbup:
Abonneer op m,n YT kanaal voor ets2 en andere games. https://www.youtube.com/channel/UCVCSiBQpmVSOjaEzt7xyC5w

Lampen aan!
Gordijn in de plooi!
Geen gelul!
Gas met dat spul!
Op links ENDOOORR!!
Gebruikersavatar
Peter DTS
Lid
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 13:18

Re: DTS International

Bericht door Peter DTS »

Na bijna drie jaar afwezigheid ben ook ik weer terug, wel onder een andere naam...
De inloggegevens van het account DAFKE007 ben ik helaas kwijt.

Hopelijk gaan we hier weer een leuke tijd tegemoed, net zoals ''vroeger''
I've been drivin' all night, my hands are wet on the wheel.
There's a voice in my head that drives my heel.
My baby call said I need you here.
It's half past four and I'm shifting gears.
Gebruikersavatar
Tinusman
Lid
Lid
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 10:15
Locatie: Driver's seat

Re: DTS International

Bericht door Tinusman »

Hoi Peter,
Welkom terug..
Gebruikersavatar
Snorre
Lid
Lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 22:55
Locatie: Zwolle

Re: DTS International

Bericht door Snorre »

Goedendag DAFKE007 uuuuhhhhuuuu Peter DTS welkom.
De file was snel opgelost waarin is niet bekend.

mijn persoonlijke pagina met screens uit ETS1 , GTS, UKTS en ETS2 eigenlijk van het begin truck sim

https://snorre.picturepush.com
Plaats reactie

Terug naar “Persoonlijke Blog”