korte tutorial gevraagd

Plaats reactie
zoeterdink
Lid
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 00:30

korte tutorial gevraagd

Bericht door zoeterdink »

Ik heb me het lazerus gezocht op you tube en ook op dit en andere forums, maar nergens word het makkelijk uitgelegd dus vraag ik het hier.

In ETS2 zit een volvo FH 2012, ik kan de truck skinnen zo als ik het wil met uitzonderingvan de lichtbalk.

Ik begrijp nu zo veel dat ik dit niet gewoon kan skinnen maar moet modden, dus heb ik de BASE en DEF scs bestanden uitgepakt.

dan klik ik op vehicle dan truck dan volvo_fh16_2012 en ik zie een hele lijst met dds en tobj files, in die lijst vind ik dan decals.dds en als ik die open met DXTbmp dan zie ik een zwart scherm rechts genaamd alpha met daarin de globetrotter decals.

als ik die vervolgens open met min editor (cs2) kan ik kliederen wat ik wil dus tot hier snap ik het wel een beetje, maar....

er zijn 4 decals in dat alpha channel, welke bepaald nou de lichtbalk van de volvo?

of is er een ander file welk ik moet bewerken ten einde een eigen lichtbalk te krijgen.

Ik weet dat ik kan vragen of iemand het voor me wil doen, maar ik doe het liever zelf daar leer ik van en die kennis kan ik weer aan anderen overdragen.

Dus wie kan en wil stap voor stap (na het uitpakken van de BASE en DEF) uitleggen hoe je een lichtbalk kunt veranderen naar eigen ontwerp?


bijvoorbaad dank voor de hulp
Plaats reactie

Terug naar “Modden”