[ VRAAG ] Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rick728
Lid
Lid
Berichten: 863
Lid geworden op: za 03 apr 2010, 19:56
Locatie: Eijsden
Contacteer:

[ VRAAG ] Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door rick728 »

Hallo,

Ik had een vraagje ik wil een 3 spaaks stuur monteren op men logitech g27 is dat mogelijk?

Rick
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door Calzone »

Ik weet niet hoe het drie spaaks stuur normaal gesproken in een truck word gemonteerd, maar ik gok dat het gewoon een kwestie is van oude stuur eraf en nieuwe over het tandwiel heen schuiven. In dat geval kun je dus het drie spaaks stuur niet op je G27 overzetten.
Cix

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door Cix »

Het kan wel, maar je mmoet wel een beetje verstand hebben van electriciteit, genoeg fotos gezien op Tweakers, misschien is er wel een handleiding te vinden op Google.
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door Calzone »

Met sportsturen kan het wel ja, maar dat komt omdat die dezelfde soort bout verbinding hebben als de G27 zelf. Hier is makkelijk een adapter voor te maken. Het vabis stuur heeft dat naar mijn weten niet en dan is het niet mogelijk.

Of Cix moet mij het tegendeel bewijzen dat het ook met een Vabis stuur kan :lol:
Gebruikersavatar
rick728
Lid
Lid
Berichten: 863
Lid geworden op: za 03 apr 2010, 19:56
Locatie: Eijsden
Contacteer:

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door rick728 »

Calzone, maar sws op dat 3 spaaks stuur zitten toch geen knopjes dus dan hoef ik toch niks meer aantesluiten wat dat betreft alleen het stuur moet erop. Bedankt Cix ik ga eens even rondneuzen.
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door Calzone »

Het gaat in dit geval ook niet om elektra, ik heb het over het monteren op de G27 zelf ;) Bij de meeste voertuigen is de verbinding tussen stuur en stuurkolom een soort van tandwiel, waar je het stuur dan over heen kan schuiven en doormiddel van 1 bout in het midden vast zet. De G27 daarentegen gebruikt 6 bouten om het stuur vast te zetten, zoals je ook vaak bij echte sportsturen ziet.
willy1962
Lid
Lid
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 08:17

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door willy1962 »

Calzone schreef:Het gaat in dit geval ook niet om elektra, ik heb het over het monteren op de G27 zelf ;) Bij de meeste voertuigen is de verbinding tussen stuur en stuurkolom een soort van tandwiel, waar je het stuur dan over heen kan schuiven en doormiddel van 1 bout in het midden vast zet. De G27 daarentegen gebruikt 6 bouten om het stuur vast te zetten, zoals je ook vaak bij echte sportsturen ziet.
wat jij bedoelt heet een stuurnaaf.de naaf heeft ribbels aan de buitenkant en aan de bovenkant schroefdraad en het stuur heeft ze aan de binnenkant in een soort van huls dit schuif je over de naaf heen en daarna zet je het vast met een bout.
maar voor het spel kan je eventueel zelf een soort verloopring maken.
dit hoeft niet zo zwaar of sterk te zijn als voor op de weg.
als het stuur bij je computer afbreekt kan je hoogstens tegen de kast op lopen maar op de weg mag dit natuurlijk
nooit gebeuren.
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door Calzone »

Stuurnaaf, dat was inderdaad het woord waar ik naar opzoek was, en dat studeerd dan Autotechniek :oops:
Gebruikersavatar
Soonius
Lid
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 19:32

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door Soonius »

Je krijgt dan zoiets:
Afbeelding
Hier heb ik dus zelf knoppen op gemaakt.

Scania stuur gaat nooit werken, naaf is veel te grote diameter, stuur is te zwaar, en zo'n stuur kost rond de €1000.
Kan wel foto's maken van een stuur, heb er hier 1 liggen.
Gebruikersavatar
rick728
Lid
Lid
Berichten: 863
Lid geworden op: za 03 apr 2010, 19:56
Locatie: Eijsden
Contacteer:

Re: Logitech g27 - 3 Spaaks Stuur Scania

Bericht door rick728 »

Ow, ik heb er wel 1 gezien met een Daf 4 spaaks stuur , zou een orgineel 4 serie scania stuur dan wel werken?
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”