Onderwerp: Template maken + UV Mapping
Maker: longlinerV8
Moeilijkheidsgraad: Rood
Benodigdheden: ZModeler en Paint
(TruckSimulators.nl is niet verantwoordelijk voor onderstaande inhoud)
TEMPLATE AANMAKEN
--------------------------------------------------------------------------------
om een template aan te maken moet je zmodeler geopend zijn,
op de hide all klikken en alleen het onderdeel selecteren waar
je een template van wil hebben
- zet het scherm in het zicht waarvan je de template wil
(left-right-bottom-top-front-back)
-druk 1keer op printscreen (prtsch) op je toetsenboord
-open nu 2paint bestanden
-neem het 1e paint bestand en en doe ctrl+v (plakken) nu zie
je zmod in je scherm.
-knip in paint het onderdeel en plak die in de 2e paint
-het 2e paint bestand MOET 1024x1024(of512x512 enz )zijn!!!
groote voor tamplates
pttm: 512x512 of 1024x1024
voor ets en gts kan je 1024x1024 maar het beste is 2048x2048 neemen
---------------------------------------------------------------------------------------
mappen van onderdelen voor zmodeler 2.0.5/2.0.6/2.2.1/2.2.2/2.2.3
open zmodeler 2 en importeer een truck
-ga naar de bodem van object lijst en klik op hide all
-ga vervolgens naar de 4 kubussenen klik verex
(genaamd vlnr: vertex-edge-polygon objects)
-ga nu terug naar de objects lijst en selecteer het
onderdeel dat je wil mappen.
klik dan op het boxje voor het onderdeel,er verschijnt
dan een v-tje. doe dit ook bij het onderdeel dat op .psm eindigd
-ga nu naarhet onderdeel in het hoofdscherm en klik
1 keer op het onderdeel. als het goed is verschijnen er nu allemaal
rode vierkantjes.(polygons)
-klik nu 1 keer op SELECTED dat die aan staat (of druk op spatie)
-ga nu naar de edit lijst en selecteer "select>quadr"
-gebruik nu je linkermuisknop en selecteer de delen die je wilt
mappen
-ga dan naar je toolbar bovenin en zoek het rode bolletje genaamd "materials editor"
-een ander scherm opent zich, dit is de materials -
editor.
-ga dan naar de ALPHA PARAMETERS
-wanneer je op de alpha parametrs klikt zie je een v-tje staan met daar achter
alpha blending
-vink die uit en klik op de alpha parameters balk dat die weer invouwd
-op de bodem zie je de texture layers en als het goed is zie je dat het eerste boxje gevinkt is
-klik daarna op het balkje met de ....(naast dat boxje die gevinkt is)
de textures browser scherm opent zich nu
-klik nu op add en zoek de skin/template die je hiervoor hebt aangemaakt(voor
info daarvan kijk onderaan)
-rechts van de textures browser zie je :show texture as:,
-daar doe je opaque en dan op OK
-terug bij de materials editor klik je op assign to selection" en dan op OK
-kijk nu in het3d scherm en alshet goed is zie je onderdelen die je op je skin
staan op het onderdeel
-ga nu terug naar de edits lijst en selecteer :"surface>mapping>edit uv"
dan klik op het onderdeel waar we mee bezig zijn
-nu verscheind een ander scherm genaamd "mapping edito/remove options"
selecteer nu generate new en klik op ok
-verander nu van scherm door op het woord 3d (left-right-bottom-top-front-back)
te klikken
-en dan naar uv mappen te gaan
-nu zie e het onderdeel dat je wilt mappen en je skinstaan
-klik nu op de kubbus object en selecteer "modify>move" en verplaats het
deel naar de kleur(onderdeel v/d skin),als het te groot is doe je "modify>scale" en verklein je het
-als het onderdeel op zijn plek zit verander je weer van scherm om op 3D (left-right-bottom-top-front-back)
Template Maken + UV Mapping
Re: Template Maken + UV Mapping
Ik heb zmod 2.2.4 is dat het zelfde?
- Vliegmachine
- Lid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:12
- Locatie: ERGENS WAAR JIJ NIEt WIL WONEN
Re: Template Maken + UV Mapping
Ja dat werkt gewoon het zelfde
Van Holland naar Zweden of Noorwegen
Overal kom je de Koelerboeren tegen.
Overal kom je de Koelerboeren tegen.
- vogeltje93
- Lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 14:13
- Locatie: gorinchem
Re: Template Maken + UV Mapping
en daarna als het onderdeel op zn plek zit?
wat moet je daarna doen om hem daadwerkelijk in het spel te zien
ken iemand daar nog stukje over maken of niet want dnek dat je dan heel wat minder vragen krijgt
wat moet je daarna doen om hem daadwerkelijk in het spel te zien

ken iemand daar nog stukje over maken of niet want dnek dat je dan heel wat minder vragen krijgt

Maupy1994 schreef: +1
maar hou nog wel van je hoor joël ... niks tegen yoeri zeggen anders wordt die weer boos dat ik vreemd gaa
Re: Template Maken + UV Mapping
ik heb een zmodeler 2.2.5 en snap er nog geen snars van, skinnen lukt wel al een beetje